Selasa, 19 Februari 2013

Kenapa Perlu Bersedih Kerana Sesuatu yang Bukan Milik Kita...????

Yaa RAHMAN...

Kenapa aku perlu bersedih kerana sesuatu yang bukan milik ku?

Segalanya adalah milik_MU,
Segalanya adalah ketentuan_MU.

Kenapa perlu bersedih,
Sedangkan aku tahu ENGKAU sentiasa bersamaku,
Ketika aku sedih, gembira dan berduka,
ENGKAU sentiasa disampingku,
Mendengar luahan hati ini tanpa jemu.

Kenapa aku perlu bersedih,
Sedangkan aku tahu ALLAH sedang merencanakan sesuatu yang terbaik untukku.

Yaa ILLAHI..
Aku tau siapa diriku,
Aku paham siapa aku,
Aku mengerti kenapa aku berada di sini,
Aku ada hanya kerana ENGKAU Yaa ALLAH,
Aku hadir juga kerana ENGKAU menghendakinya,
Kerana aku adalah milik_MU.

Bantulah aku untuk berpijak di bumi yang nyata,
Siapalah aku untuk mendambakan kesempurnaan,
Siapalah aku untuk mendambakan ketampanan,
Kerana aku adalah laki-laki yang penuh dengan kekurangan,
Aku hanyalah laki-laki yang seringkali melakukan dosa kepada_MU,
Yang sentiasa alpa dengan nikmat dunia.

Kesedihan ini aku adukan kepada_MU Yaa ALLAH.

Hanya ENGKAU yang mengetahui segala-segalanya,
Dalam sujudku, aku bermohon pada_MU,
Kuatkanlah aku dalam menempuh segalanya,
Agar aku dapat terus berjalan di bumi_MU ini,
Aku harus berjalan tanpa lelah yang menghalangku,
Aku harus menjadi lebih baik kerana_MU,
Aku harus melewati semua jalan yang sudah ENGKAU sediakan untukku,
Dan aku harus mampu melewati setiap duri-duri yang akan aku lewati nantinya,
Itulah jalan yang harus aku lewati tanpa keluh kesah di hati.

Hanya dengan izin_MU Yaa RABB...
Sedarkan aku setiap kali diri ini terlena,
Kuatkan aku dalam menghadapi dugaan_MU,
Hilangkanlah segala kesedihan yang kadang-kadang meragut kebahagiaanku,
Kebahagiaan aku jua adalah milik_MU,
Jauhkanlah hati ini dari keluh kesah,
Bantulah aku untuk menjadi lebih baik demi agamaku.

ALLAH memberikan kesusahan terlebih dahulu, agar kita semua mampu memikirkan kekuasaan_NYA.

ALLAH memberikan setangkai bunga dipenuhi duri apabila kita hendak menghisap bau harum bunga mawar.

ALLAH memberikan langit mendung, dan petir yang menyambar-nyambar dan setelah itu ALLAH akan tunjukan keindahan pelangi.

Lihatlah...!!!
Selalu ada tawa mengiringi tangismu,
Jangan pernah bersedih, dan bangkitlah.

ALLAH selalu bersamamu..

Salam santun ya akhina wa ukhtina.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Luangkan Sedikit Waktu Sobat Untuk Memperindah Blog Ini Dengan Berkomentar,, (^_^)

Tolong jangan berkomentar spam ya,,!!